فریلنسینگ

بازار کار آنلاین

فریلنسینگ

بازار کار آنلاین

  • ۰
  • ۰
کارفرما
کارفرما

برای عملی کردن ایده ابتدا باید در نظر داشته باشیم که:

1_ هرچی به ذهنمان می رسد ایده نیست!

یک ایده زمانی ایده نام می گیرد که در راستای بهبودی یک وضعیت باشد. 

مثلا اگر فکری به ذهن شما می رسد ابتدا باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرید و این سوال را از خود بپرسید که آیا این ایده می تواند خروجی خوبی داشته باشد یا بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد.

2_ از افراد متخصص به عنوان مشاور کمک بگیرید

شما وقتی ایده ای به ذهنتان می رسد چون تجربه ای در آن ندارید پس بهتر است از افراد خبره ی این کار مشورت بگیرید که آیا این طرح من به سرانجام می رسد یا نه؟ یا برای عملی کردن این ایده بهتر است چه کارهایی انجام دهم که موفق تر شوم در این مسیر. بنابراین شما باید با فکر جلو بروید.

3_ در مورد ایده ی خود تجزیه تحلیل کنید

وقتی طرح ایده ی خود را نهایی و تصمیم قطعی را گرفتید، سپس تجزیه و تحلیل کنید که چه راه هایی مانع رسیدن به هدف است و چه راه هایی به سرانجام رساندن هدف کمک می کند. مانند: زمان شناسی برای انجام پروژه، برگزیدن تیم حرفه ای، مقدار هزینه ای که می شود، مدیریت قوی و درست و...همه ی این موارد باید بررسی شود. اگر کوچک ترین اختلالی در هر یک باشد پروژه با شکست مواجه می شود.

4_هدف از ایده

اگر همه ی هدف شما از عملی کردن ایده پول باشد، پس بدانید بعد از یک مدتی باید شکست خوردن پروژه را بپذیرید. شما باید اولین هدفتان حل مشکل و خدمت رسانی کردن باشد و همیشه این دو مورد را در اولویت قرار دهید سپس پول باشد. اگر بر همین اساس کار کنید صددرصد پیشرفت خواهید کرد.

5_ انتخاب شریک

اگر فکر می کنید که برای به انجام رساندن ایده ی خود نیازمند یک همراه هستید پس بهتر است فردی را انتخاب کنید که معتمد، متخصص و با تجربه باشد. در این صورت شما می توانید به آن تکیه کنید و بدانید که اگر جایی شکست خوردید کسی هست که پشتتان باشد.

6_ فردی قاطع و استوار باشید و به خود ایمان داشته باشید

سعی کنید در هنگام فعالیت روی پروژه به نظریات هم گروهی های خود توجه داشته باشید و در یک فرصت مناسب آن را عملی کنید. شما باید به خود ایمان داشته باشید که می توانید و همین انگیزه را در هم گروهی های خود ایجاد کنید تا آن ها هم مقتدر شوند و با انرژی و روحیه ی بالاتری فعالیت کنند.

7_ شکست و صبر را سر لوحه ی کار خود قرار دهید

شما از ابتدای شروع پروژه باید این را در نظر داشته باشید که ممکن است شکست بخورید پس این اطمینان را در خود به وجود بیاورید که اگر این اتفاق افتاد نا امید نشوید سپس سعی کنید راه های دیگر را امتحان کنید یا هم گروهی های خود را عوض کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید.

اما از همه مهم تر آن است که صبر را سرلوحه ی همه ی این راهکار ها قرار دهید چون بدون داشتن صبر هیچ کدام محقق نمی شود و توکل به خدا را لازمه ی کار خود بدانید.

8_ عملی کردن ایده به صورت دورکاری

یکی از آسان ترین راه ها این است که می توانید از سایت های مختلفی مانند HiWork کمک بگیرید. در این سایت ها افراد متخصص هر حرفه ای وجود دارند. کافی است یکی از آن ها را انتخاب کنید تا ایده ی شما را به بهترین نحو ممکن پیاده سازی کنند. اگر ترس از دزدیده شدن ایده را دارید باید خدمتتون بگم که دزدیدن ایده منطقی نیست، مهم نحوه پیاده سازی یک ایده هست.
شاید خیلی ها ایده هایی مثل هم داشته باشند اما اونی موفق میشه که به بهترین نحو ممکن پیاده سازی و اجرا کنه. پس خیالتون راحت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی