دلیل موفقیت استارتاپ های بزرگ در دنیا این است که این شرکت ها از یک پروسه ی درست و برنامه ریزی شده در کار خود استفاده کردند. اگر استارتاپ های نوپا بتوانند با تلاش و برنامه ی حساب شده راه خود را ادامه دهند احتمال موفقیت آن ها بسیار بالاست. در ابتدا هزینه هایی که برای این شرکت های نوپا می شود بیشتر از درآمد آن هاست، زیرا بیشتر تمرکز خود را بر توسعه دادن ایده و بازاریابی آن می گذارند. پس از گذشت زمان و هنگامی که استارتاپ به یک جایی رسید، سرمایه گذاران برای دادن سرمایه خود وارد میدان می شوند سپس استارتاپ ها می توانند با استفاده از این بودجه ایده خود را رشد دهند و به درآمد قابل توجهی دست یابند.

حمایت دولت از استارتاپ ها می تواند زمینه ی اشتغال زایی جوانان را فراهم کند. در کشور ما با وجود کمبود اشتغال برای جوانان، راه اندازی استارتاپ ها فرصت مناسبی است که عده ای صاحب کسب و کار شوند و با رشد و توسعه ی این کسب و کار افراد دیگر هم وارد این استارتاپ شوند و منبع درآمدی برای چند نفر وجود داشته باشد.

راه اندازی استارتاپ در شهر های کوچک

اگر استارتاپ ها بتوانند موفقیت جغرافیایی خود را پیدا کنند و در شهر های کوچک استارتاپ خود را راه اندازی کنند زودتر به موفقیت می رسند. آن ها می توانند زمانی که رشد لازم را به دست آوردند به کلان شهر ها بروند و یک شرکت تاسیس کنند. استارتاپ ها در شهر های کوچک تمرکز بیشتری دارند و زودتر می توانند به هدف خود برسند. یکی دیگر از مزیت های شهر های کوچک این است که استارتاپ ها هزینه ی کمتری برای رشد ایده ی خود می کنند و زودتر می توانند به سود دهی برسانند. بنابراین مستقر شدن استارتاپ ها در شهر های کوچک کمک بزرگی به اقتصاد آن ها می کند.

تبلیغات استارتاپ ها باید چگونه باشد؟

استارتاپ ها چون شناخت کافی از مشتریان و کاربران خود ندارند بنابراین برای آن ها سخت است که یک روش تبلیغاتی و بازاریابی پربازده پیدا کنند. ابتدا باید از خود بپرسند که چه روش تبلیغاتی برای ایده ی من بهتر است! چگونگی این کار با استفاده از تحقیق و بررسی و مشاوره با افراد متخصص در این زمینه به دست می آید. سپس زمانی که شیوه ی مناسبی پیدا کردند از آن استفاده می کنند. ابتدایی ترین هدف در این زمینه نباید فقط کسب درآمد باشد چون اگر تنها هدف شما از تبلیغات این باشد مطمئنا بی نتیجه است. اما اگر هدف اصلی خود را افزایش آگاهی مخاطبان یا تشویق کاربران بگذارید سپس هدف بعدی تان کسب درآمد باشد به احتمال خیلی زیاد تبلیغات شما پر بازده می شود و می توانید به سود دهی خوبی برسید.

استفاده ی مناسب از شبکه های اجتماعی

با وجود گسترش شبکه های مجازی در ایران، پس یکی از بهترین راه ها برای جا انداختن استارتاپ در بین مردم استفاده از این پلتفرم هاست. شما می توانید با فعالیت در این شبکه ها و به دست آوردن دنبال کنندگان فراوان، افراد را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و اکثر مردم را از وجود استارتاپ خود مطلع کنید.

شما باید این نکته را همیشه توجه داشته باشید که احتمال شکست در این زمینه وجود دارد. پس برای اینکه پروژه شما به شکست منجر نشود باید ابتدا عوامل احتمالی آن را بررسی کنید و راه حلی برای رفع آن پیدا کنید، عوانل گوناگونی در این زمینه وجود دارد مانند:

عدم نیاز بازار به ایده شما

_ بازاریابی ضعیف

گروه بندی نامناسب

_ توجه نکردن به نیاز مشتری

قیمت گذاری نا مناسب برای محصول

_ نبودن تمرکز کافی

کیفیت ضعیف محصول

_ استارت در زمان نامناسب

_ عدم جذب سرمایه گذار

استارتاپ های گوناگونی در ایران وجود داشته است که بعد ها به یک شرکت معتبر تبدبل شده اند مانند: دیجی کالا، کافه بازار، اسنپ، تپسی و... یکی از استارتاپ هایی که به تازگی راه اندازی شده است که با هدف اشتغال زایی برای جوانان روی کار آمده است HiWork می باشد که هدف خود را کسب درآمد برای جوانان گذاشته است. استارتاپ دیگری که می توان نام برد اینکارنت است که افراد متخصص را در هر زمینه می توانید پیدا کنید یا استارتاپ دیگری مانند وب ساز که طراحی وب و ساخت وب را به شما آموزش می دهد.

ما در این مطلب سعی کردیم که راه های پیشرفت استارتاپ ها را عنوان کنیم. اگر شما به عنوان فردی که به تازگی استارتاپی راه اندازی کرده است به این نکته ها توجه کنید حتما به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.