فریلنسری به صورت آزاد کاری می باشد که چالش ها و مشکلات مخصوص خود را دارد، هنگامی که شما به صورت فریلنسینگ فعالیت می کنید دیگر شرکتی وجود ندارد که بیمه و مستمرگی بازنشستگی شما را تامین کند و تمام هزینه ها را باید خودتان بپردازید.

اگر شما به فریلنسری علاقه دارید و از کار تمام وقت دوری می کنید پس در ادامه با ما همراه باشید که نکته هایی را در این مورد بازگو کنیم تا در این راستا موفق شوید:

1_ مجموعه ای از نمونه کار های خود را جمع آوری کنید

شما اگر می خواهید به فریلنسری ادامه دهید و کسب درآمد کنید پس بهتر است نمونه کار های خود را جمع آوری کنید چون اگر رزومه نداشته باشید کارفرمایان نمی توانند به شما اعتماد لازمه را بکنند. اگر تازه شروع به فعالیت کرده اید و نمونه کار های حرفه ای در دست ندارید پس بهتر است توانایی ها و قابلیت های خود یا آموزش هایی که دیده اید را به نمایش بگذارید. بسیاری از کارفرمایان هستند که به آموزش هایی که دیده اید بیشتر اعتماد میکنند.

2_ رفتار حرفه ای داشته باشید

شما باید در صفحه های اجتماعی کاملا به صورت حرفه ای عمل کنید و یک پروفایل خوب داشته باشید همچنین می توانید با کمی هزینه کردن یک ایمیل حرفه ای بسازید یا برای خود یک دامنه اختصاصی درست کنید تا ایمیلتان چشمگیر تر شود. یکی از راه های دیگری که می توانید حرفه ای باشید این است که کارت ویزیت بسازید حتی اگر جنس مرغوبی نداشته باشد این گونه کارفرمایان کار های بعدی خود را در اختیار شما می گذارند و با آن کارت ویزیت بیشتر شما را به یاد می آورند.

3_ برنامه ی مناسب برای خود ایجاد کنید

مبلغ مناسبی را برای هر ساعت کاری خود تعیین کنید. برای این کار بهتر است نرخ رقیبان خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن ها هزینه ای را مشخص کنید. اگر مهارت و تجربه کاری زیادی دارید پس این مبلغ را افزایش دهید. در این صورت در هنگام شروع پروژه می دانید که ساعتی چقدر درآمد دارید و در روز چند ساعت می توانید کار کنید.

4_ تلاش برای موفقیت

در اوایل کار خود ممکن است پروژه ی خوبی در دست نداشته باشید اما نباید نا امید شوید. برای جذب پروژه ی خوب بهتر است کارت ویزیت خود را در لای در ها بگذارید یا در اینترنت تبلیغ کار خود را بکنید. رزومه کاری خود را در سایت هایی مثل HiWork بفرستید تا پروژه های خوب بگیرید. راه دیگر این است که در سایت هایی که آگهی مشاغل دارند بگردید ببینید به مهارت های شما نیاز دارند یا خیر. با این روش های ذکر شده می توانید پروژه های مناسبی پیدا کنید.

5_ از کجا می توانیم اولین کار یا کار های بعدی خود را پیدا کنیم؟

برای شروع بهتر است از نزدیکان و آشنایان خود شروع کنید، یکی دیگر از کار هایی که می توانید انجام دهید این است که به مدت محدودی پاره ای از خدمات خود را رایگان کنید، با این روش به نتیجه ی دلخواهتان می رسید.

اما بهترین روش این است که در سایت های کسب و کار فریلنسری و کارفرمایان فعالیت کنید. سایت هایی مانند HiWork، بلاگینگ پرو... این فرصت را برای شما فراهم کردند که به صورت دورکاری و دائمی پروژه بگیرید یا پروژه ثبت کنید و کسب درآمد کنید.

ما در این مطلب سعی کردیم تعدادی از روش های فریلنسری را آموزش دهیم. شما اگر قصد داریدفریلنسینگ شوید بهتر است ابتدا روش های آن را بدانید و حرفه ای شوید سپس وارد این شغل شوید.