فریلنسینگ

بازار کار آنلاین

فریلنسینگ

بازار کار آنلاین

  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن موبایل یا طراحی وب سایت

امروزه این موضوع مهم برای طراحان پیش می آید که طراحی اپلیکیشن موبایل بهتر است یا طراحی وب سایت؟

شاید در نگاه اول به نظر برسد که تفاوت چندانی بین طراحی اپلیکیشن موبایل و وب سایت وجود ندارد.

 اما تعیین اینکه کدام یک برای شرکت ها و کسب و کار ها مناسب است به موارد گوناگونی مانند: هدف ها، سرمایه، کاربران و...بستگی دارد. تفاوت مهمی که می توان بین این دو مورد مشاهده کرد این است که کاربران در اپلیکیشن های موبایل سریع تر از سایت می توانند نیاز خود را برطرف کنند و دسترسی لازم را داشته باشند. اگر می خواهید تفاوت های دقیق تری را بدانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید:

طراحی اپلیکیشن موبایل

در طراحی اپلیکیشن موبایل کاربران راحت تر می توانند نسبت به وب سایت به مطالبتان دسترسی پیدا کنند ، بنابراین در موبایل سریع تر مطالب شما دیده می شود. این مزیت بزرگ باعث می شود که شما به افراد بیشتری معرفی شوید و کاربران بیشتری با محصول شما آشنا شوند. طراحی اپلیکیشن موبایل باعث می شود که شما سریع تر به هدف خود برسید از مزایای دیگری که می توان نام برد این است که:

در هر زمان و مکانی در دسترس شماست

_ امکان ایجاد تماس و ارتباط دو طرفه

_ امکان ارسال اعلان برای کاربران

_ توانایی به روز رسانی خودکار اطلاعات محصولات

_ امکان ایجاد و معرفی خدمات ویژه از طریق اپلیکیشن

_ امکان ایجاد متن، تصاویر، فیلم و انیمیشن

_ طراحی اپلیکیشن ارتباط نزدیک تری با مخاطبین دارد زیرا نزدیک ترین وسیله الکترونیک به افراد است

طراحی اپلیکیشن یک علم و هنر است که مانند دیگر علوم باید اصول آن را به خوبی یاد داشته باشید و درطراحی آن ها را پیاده سازی کنید. مراحل و اصول طراحی به صورت زیر است:

برسی و تحلیل ایده اولیه

ایجاد طرح اولیه نرم افزار و بررسی آن از نظر رابط و تجربه کاربری

_ طراحی و پیاده سازی طرح گرافیکی اپلیکیشن

_ برنامه نویسی و کد نویسی نرم افزار

_ اتصال اپلیکیشن شما به وب سایت موبایل

آزمایش اولیه نرم افزار بر روی موبایل های مختلف

_ رفع اشکالات پیش آمده

_ انتشار نرم افزار و استفاده از ترفند های بازاریابی

از نظر کلی اپلیکیشن موبایل بهتر از وب سایت می باشد اما همه ی این موارد بستگی به نیاز شرکت ها و کسب و کار ها دارد که کدام یک به کارشان می آید.

طراحی وب سایت چیست؟

طراحی سایت به روند برنامه ریزی و ساختن یک سایت گفته می شود. فایل های صوتی، تصاویر، متن و کد های برنامه نویسی، توسط طراح سایت به منظور تولید محتوا و فایلی برای رویت فرمت دهی می شود. طراحان سایت برای ساختن صفحات وب سایت از زبان های برنامه نویسی مانند Html وبرای نمایش آن از زبان Cssاستفاده می شود.

در کل هدف و مفهوم طراحی وب سایت شامل: پیش تولید، مدیریت فایل های صوتی، تصویری، مفهوم سازی و فروش محصول یا اطلاع رسانی می باشد.

وب سایت ها به دو دسته ی وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته بندی می شوند.

اگر شما دوست دارید که وارد عرصه ی طراحی شوید بهتر است مراحل ابتدایی یا حتی پیشرفته آن را از سایت های معتبر یا به صورت حضوری یاد بگیرید.

سایت های گوناگونی در زمینه ی طراحی اپلیکیشن موبایل یا طراحی سایت وجود دارند مانند: HiWork، وب24،سایت سازی و...شما می توانید در این سایت ها فعالیت کنید و کسب درآمد کنید.

در این مطلب ما سعی کردیم کمی از اصول اولیه طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی وب سایت را بازگو کنیم، شما می توانید با مراجعه به این مطلب اطلاعات خود را در مورد طراحی افزایش دهید و بین طراحی موبایل و وب سایت یکی را برگزینید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی