اگر خود و توانایی های خود را باور نداشته باشید و نپذیرید که این کار را می توانید به اتمام برسانید پس شما فریلنسر موفقی نخواهید شد. زمانی که می خواهید به صورت دور کاری پروژه آنلاین دریافت کنید و برای خودتان کار کنید، باید بتوانید اعتماد کارفرما را جلب کنید تا کار خود را به شما بسپارد، لازمه ی این کار داشتن اعتماد به نفس است. اگر خود را ضعیف جلوه دهید هیچ کس به شما اعتماد نمی کند. برای داشتن اعتماد به نفس لازم نیست آدم بی نظیری باشید، تنها کافی است که از خودتان راضی باشید. حالا نگاهی می اندازیم به روش هایی که اعتماد به نفس شما را بالا می برد و شما را به موفقیت می رساند:

1_ درست لباس بپوشید

زمانی که لباس مناسب داشته باشید و ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خود پیدا می کنید. شما باید زندگی و کارتان را جوری نظم بدهید که شخصیت شما را بالاتر ببرد و در شأنتان باشد. لباستان باید طوری باشد که موفقیت شما را نشان بدهد. همه ی این ها باعث تقویت اعتماد به نفس شما می شود.

2_ نگرش مثبت داشته باشید

هنگامی که انرژی مثبت داشته باشید باعث می شود که نتیجه ی مثبت هم از کارتان بگیرید. پس همیشه نیمه ی پر لیوان را در نظر داشته باشید. سعی کنید همیشه لبخند بزنید و بخندید و با آدم های مثبت معاشرت کنید این گونه همیشه یک حس مثبتی همراه شماست و روحیه ی شادی دارید. تلاش کنید که همیشه هدف هایی که در ذهن دارید را یادداشت کنید و بابت رسیدن به آن ها سعی کنید این گونه اعتماد به نفستان بالا می رود.

3_ مهارت های خود را افزایش دهید

همیشه سعی کنید مهارت های خود را افزایش دهید، وقتی در یک کاری مهارت ها و تخصص های لازمه را داشته باشید پس می توانید آن ها را با اعتماد به نفس برای دیگران توضیح دهید و هیچ گونه ترس و واهمه ای به همراه نداشته باشید. نکته ای که باید فریلنسر ها در نظر داشته باشند این است که یک فریلنسر موفق باید همیشه به روز باشد . ببینید کدام تخصص ها تقاضا و داوطلب بیشتری دارد همان را یاد بگیرید.

4_ همان گونه که هستید باشید

یکی از مهم ترین موارد این است که خودتان باشید و به خود باور و یقین داشته باشید. به هیچ عنوان از دیگران تقلید نکنید. مثلا اگر در این راه از کس دیگری تقلید کنید، بعد شبیه آن نشوید حسابی اعتماد به نفس خود را از دست می دهید پس سعی کنید به خود اعتماد داشته باشید و راه خودتان را بروید. در این صورت هیچ عاملی روحیه ی شما را ضعیف نمی کند و خیلی سریع می توانید به عنوان یک فریلنسر، موفق شوید.

5_ به حرف دیگران اهمیت ندهید

یکی از مواردی که باعث خراب شدن اعتماد به نفس فریلنسر می شود، اهمیت دادن به حرف دیگران است. سعی کنید درباره ی مواردی که برایتان پیش می آید زیاد فکر نکنید این گونه کم کم اعتماد به نفس خود را از دست می دهید و شک و بدبینی وارد عمل می شود. اگر برای خود ارزش قائل شوید و نیازی به تأیید دیگران نداشته باشید، می توانید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

6_ با اعتماد به نفس و صبورانه صحبت کنید

افرادی که سخن می گویند معمولا با اعتماد به نفس و با یک ریتم مشخص صحبت می کنند. آن ها به جای اینکه در بین حرف های خود تپق بزنند و گیر کنند، شمرده شمرده حرف می زنند و در بین کلمات خود مکث می کنند. سعی کنید یک لحن مودبانه و جذاب برای صحبت خود انتخاب کنید تا اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. اگر می خواهید جدی به نظر برسید زیاد نخندید و خیلی هیجان زده و عصبی نباشید. اگر مردم حس رهبری و جدی بودن شما را ببینند به صحبت هایتان بیشتر توجه می کنند.

7_ نمونه کار های خود را به نمایش بگذارید

اگر در سایت های کسب و کار مانند: HiWork، انجام میدم فعالیت می کنید. پس نمونه کار های خود را به نمایش بگذارید تا کارفرمایان آن ها را ببینند و شما را انتخاب کنند. سعی کنید نمونه کارهایی را انتخاب کنید که متناسب با مهارت های شماست و تخصص لازم را در رابطه با آن داشته باشید این گونه اعتماد به نفس بهتری دارید و به راحتی پروژه های دیگران را می پذیرید.

ما در این مطلب سعی کردیم روش های لازمه برای داشتن اعتماد به نفس را بگوییم. اگر این روش ها را همیشه در نظر داشته باشید مطمئنا موفق خواهید شد.