اگر می خواهید بیشتر پول درآورید و تا آخر عمرتان کار نکنید باید یک درآمد انفعالی برای خود داشته باشید. ایجاد درآمد های غیر فعال برای رسیدن به استقلال مالی و موفقیت مالی امری ضروری حساب می شود.

ما در این مطلب سعی داریم شما را با پیش شرط های وابسته برای ایجاد درآمد غیر فعال آشنا کنیم:

درآمد غیر فعال چیست؟

اکثر افراد برای اینکه پول بیشتری درآورند و ثروت مند شوند سخت کار می کنند تا به هدف خود برسند اما درصورتی که زیاد کار کردن، فرد را ثروت مند نمی کند. ثروت زیادی که عموم افراد علاقه دارند به آن برسند زمانی تحقق پیدا می کند که بتوانید از طریق منابع مالی دیگران یا منبع کاری دیگران به دست آورید. به این نوع درآمد زایی، درآمد غیر فعال گفته می شود. درآمد غیر فعال در واقع درآمدی است که نیازی به حضور شخص ندارد که کار کند. به این صورت که شما در این نوع درآمد زایی، آزادی زمان و مکان دارید و پول خود به خود به حساب شما واریز می شود. اگر شما به عنوان یک فرد در این جامعه می خواهید به این درآمد دست پیدا کنید باید کسب و کاری راه اندازی کنید تا به صورت غیر فعال برای شما درآمد داشته باشد. اگر می خواهید ثروت مند شوید باید مثل انسان های ثروت مند فکر کنید و تصمیم بگیرید. مثلا به جای اینکه شما کارمند فرد دیگری باشید این فکر را همیشه برای خود داشته باشید که بقیه کارمند من شوند و برای محقق شدن این هدف تمام تلاشتان را بکنید.

یک جمله ی معروفی که در این زمنیه وجود دارد این است که: اگر نتوانید کاری کنید که حتی در زمان خواب هم پول دربیاورید، ناچارید تا آخر عمر برای به دست آوردن پول به دنبال آن بدوید.

پس تمام تلاشتان را بکنید که با روش درآمد غیر فعال ثروت مند شوید.

روش های کسب درآمد غیر فعال

با کمی دقت در اطراف خود می بینید که راه های گوناگونی برای به وجود آمدن این درآمد وجود دارد مانند:

_ اجاره ملک ( زمین، ویلا، اجاره خانه)

سرمایه گذاری در بازار های بورس و مالی

_ اجاره انواع ماشین آلات مثل تراکتور، بتن ریز و...

_ نوشتن کتاب و انتشار آن ( به صورت پادکست و...)

_ یک بازاریاب شبکه ای که شبکه سازی می کند و از فروش اعضای شبکه اش پورسانت دریافت می کند.

_ مشارکت با سرمایه گذاران دیگر

_ پیدا کردن کار هایی که بدون سرمایه اولیه درآمد غیر فعال ایجاد می کند.

و ده ها راه دیگر که با کمی تامل می توانید آن ها را پیدا کنید.

هدف از این روش ها این است که فرد بتواند به صورت غیر مستقیم درآمد کسب کند. اگر بتوانید به نقطه ای برسید که دیگر برای پول کار نکنید و پول به عنوان یک ابزار یا وسیله برای شما کار کند یعنی به درآمد غیر فعال رسیده اید.

نقطه ضعف درآمد غیر فعال چیست؟

همان طور که درآمد غیر فعال مزیت هایی مانند آزادی زمان و مکان دارد در مقابل آن نقطه ضعف هایی هم دارد که باعث می شود افراد کمتری به سمت آن بروند. بازدهی درآمد غیر فعال نیاز به زمان زیادی دارد. برای رسیدن به این درآمد باید دید بلند مدت داشته باشید، در ابتدا لازم است که زمان و انرژی زیادی صرف کنید و توقع نداشته باشید که در زمان کوتاه به درآمد زایی مورد نظر برسید. زمان زیادی برای این کار لازم است، باید صبر داشته باشید و حداقل یک تا سه سال برهه ی زمانی را برای این کار در نظر بگیرید. اما اگر به طرح خود مطمئن باشید و تمام اقدامات لازم را انجام داده باشید مطمئنا پس از طی این دوره شما به درآمد زایی قابل توجهی می رسید و دیگر نیازی به گذاشتن وقت و انرژی ندارید.

اگر ایده ای دارید که بتوانید از طریق آن به درآمد غیر فعال برسید بایستی در سایت های کسب و کار مانندHiWork پروژه خود را ثبت کنید و به افراد متخصص بسپارید تا ایده ی شما را پیاده سازی کنند.

ما در این مطلب سعی کردیم انواع روش های درآمد زایی غیر فعال را بگوییم، با مراجعه به آنها می توانید راه هایی برای آینده ی بهتر خود پیدا کنید و به درآمد غیر فعال برسید.