فریلنسینگ

بازار کار آنلاین

فریلنسینگ

بازار کار آنلاین

  • ۰
  • ۰

فناوری اطلاعات چیست و راه های درآمدی آن چگونه است؟

آی تی یا فناوری اطلاعات که آن را با IT می شناسیم، یکی از پرطرفدار ترین و جذاب ترین مباحثی است که شما می توانید آن را آموزش ببینید. یکی از پر درآمد ترین شغل ها مربوط به همین حوزه است. به همین دلیل است که افراد زیادی به سمت این رشته مراجعه می کنند.

در واقع فناوری اطلاعات تکنولوژی است برای ذخیره، بازیابی، انتقال و پردازش اطلاعات استفاده می شود. این اطلاعات همان فرم قابل استفاده از داده ها است که از راه های خاصی پس از پردازش به دست می آید. فناوری ترکیبی از مهارت، توانایی، دانش، مواد و ماشین و ابزار است که انسان از آن برای تبدیل یا تغییر مواد خام به اجناس ارزشمند و یا خدمت استفاده می کند. در فناوری اطلاعات و ارتباطات 4 فرایند نهفته است:

1_ تولید

2_ پردازش

3_ ذخیره

4_ بازیابی

5_ انتقال اطلاعات که در ابتدا و قبل از حضور ارتباطات امروزی و با نبود مبحث انتقال اطلاعات تنها به فناوری اطلاعات موسوم بود.

اجرای فن آوری اطلاعات و ارتباطات ICT که دارای یکی از اجزای زیر باشد:

_ سخت افزار (HARD WARE)

_ نرم افزار (SOFT WARE)

_ سیستم های ارتباطی (COMMUNICATION SYSTEMS)

اطلاعات INFORMATION:

اطلاعات داده های پردازش شده و حقایقی با مفهوم هستند که به توصیف و تعریف داده های پردازنده می پردازند و توسط گیرنده پیام درک و تفسیر می شوند.

سیستم های اطلاعاتی:

سیستم عبارت است از مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته که برای تحققی هدفی واحد، با هم در تعامل هستند. هر سیستم از ورودی ها، فرایند، خروجی ها، بازخورد و محیط تشکیل شده است.

سیستم اطلاعاتی نیز به سیستمی گفته می شود که برای کاربران سازمان به منظور حمایت و پشتیبانی از تصمیم گیری ها اطلاعات تهیه می کنند مثلا یک سیستم حقوق و دستمزد، یک سیستم اطلاعاتی تلقی می شود.

از انواع سیستم های اطلاعاتی می توان سیستم های زیر را نام برد:

_ سیستم پردازش داده ها (DP)

_ سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS)

_ سیستم اطلاعات مدیریت (MIS)

_ سیستم جامع فناوری اطلاعات (IT MASTER PLAN)

_ پردازش اطلاعات (PROCESSING)

هر نوع عملیات بر روی داده یا اطلاعات در مسیر فرایند تولید، تولید، ذخیره و بازیابی و انتقال اطلاعات و یا تبدیل داده به اطلاعات را به گونه ای که اطلاعات موجود را با افزایش افزوده همراه سازد پردازش اطلاعات تعریف می کنند. برای مثال، محاسبه حقوق و دستمزد یا تهیه تراز مالی و یا محاسبه اقلام مورد نیاز برای خرید. این مثالی از ایجاد ارزش افزوده اطلاعات است.

آیا برای کسب درآمد از آی تی باید رشته ی مرتبط داشته باشیم؟

خیر، داشتن تحصیلات می تواند دید شما را نسبت به این حوزه باز کند اما اگر در زمینه ی دیگری مشغول هستید نگران نباشید دنیای آی تی به قدری گسترده است که می توانید در آن فعالیت کنید فقط کافی است که علاقه لازمه را داشته باشید. به برنامه نویسی علاقه دارید؟ از طراحی وب سایت لذت می برید؟ دوست دارید تجارت الکترونیک یاد بگیرید؟ هر جا که باشید علم آی تی و فناوری اطلاعات به کمک شما می آید. برخی از مشاغلی که می توانید در آن فعالیت کنید عبارتند از:

_ برنامه نویسی

_ طراحی وب سایت

_ کار با شبکه های کامپیوتری

_ مدیریت یک سایت

_ تجارت الکترونیک و راه اندازی کسب و کار

_ سیستم های اطلاعاتی سازمان

و...

اگر می خواهید در این حوزه ها درآمد کسب کنید اما دانشجویید و نمی توانید سر کار بروید یا کار بیرون از منزل را دوست ندارید و علاقه به دور کاری دارید به شما پیشنهاد می کنیم در سایت HiWork ثبت نام کنید و پروژه مربوط به تخصص خود را انجام دهید یا اگر پروژه ای دارید می توانید ثبت کنید.

ما در این مطلب سعی کردیم شناخت مختصری از فناوری اطلاعات یا IT در اختیار شما بگذاریم. اگر به این رشته علاقه دارید حتما مطالعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی