از گذشته های دور هنگامی که شرکت ها محصولی ارائه می کردند به دنبال فردی بودند که رابطی میان خریدار و فروشنده ایجاد کند تا محصولشان به فروش برسد. رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی و اینترنت، اکثر بازاریابان به صورت مجازی کار می کنند. اگر شما به عنوان یک بازاریاب قصد دارید ترفند های آن را یاد بگیرید در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید:

1_ از استراتژی هشتگ گذاری استفاده کنید

اگر می خواهید محصول خود را در شبکه های اجتماعی معرفی کنید و کاربران زیادی جذب کنید، حتما از استراتژی هشتگ گذاری استفاده کنید. سعی کنید هشتگ های نامربوط به موضوع را به کار نبرید و از هشتگ های مرتبط استفاده کنید، این گونه مطلب شما سریع تر خوانده می شود و مطالب شما به درستی در موضوعات شبکه های اجتماعی دسته بندی می شود و به راحتی در ذهن خواننده تثبیت می شود.

2_ بازاریابی از طریق تبلیغات

شما می توانید با پرداخت مبلغی به سایت مورد نظر، تبلیغ سایت خود را درون آن بگذارید. روش تبلیغات ابزاری برای بازاریابی است، به این صورت که وقتی کاربر وارد سایت می شود با دیدن آگهی تبلیغات شما نظرش به سمت آن جلب می شود سپس وارد وب سایت شما می شود و از محصولات شما استفاده می کند.

3_ بازاریابی با ویدیو

شما به عنوان یک بازاریاب می توانید با ساختن یک کلیپ کوتاه و پر محتوا و با انتشار آن در تمام شبکه های مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و...محصول و سایت خود را در بین افراد گسترش دهید.

کلیپ یک ابزار بسیار تاثیر گذار است، در گذشته راه انتقال پیام های ویدیویی فقط از طریق تلویزیون بود، اما امروزه این طور نیست و خیلی بیشتر توسعه یافته است. ساختن ویدیو و انتشار آن یک کار بسیار کم هزینه است اما تاثیر گذاری زیادی دارد. شما می توانید مانند ویروس آن را درون فضای مجازی پخش کنید تا چندین سال همه ی افراد بتوانند ببینند.

4_ بازاریابی به وسیله ی اینستاگرام

یک صفحه ی اینستاگرام برای سایت خود بسازید، سعی کنید در آن مطالب پر محتوا و کلیپ های یک دقیقه ای بگذارید. این گونه مخاطبین به سمت مطالب شما جذب می شوند و به همین صورت هم سایت شما در ذهن آن ها جا می افتد. شما باید به مخاطبین خود انگیزه دهید تا شما را دنبال کنند. پیشنهاد ها و محصولات خود را به نمایش بگذارید و کلیپ های سرگرم کننده قرار دهید.

در حال حاضر بیشتر استارتاپ ها و کسب و کار ها از این ابزار استفاده می کنند.

5_ بازاریابی اینترنتی به کمک انجمن ها

حتما باید در انجمن هایی فعالیت کنید که مرتبط با کسب و کار شماست، این گونه کسب و کار شما بیشتر معرفی می شود و کاربران بدون هیچ هزینه ای اضافه می شوند. شرکت کردن در این انجمن ها رایگان است یا یک مبلغ کمی را باید پرداخت کنید. یکی از روش هایی که خیلی جواب می دهد همین شرکت در انجمن های مربوطه می باشد، بنابراین حتما از این روش استفاده کنید.

6_ ساختن ایمیل مارکتینگ

یکی از مهم ترین راه های بازاریابی ساختن ایمیل مارکتینگ است. شما باید لیستی از ایمیل های افراد مورد هدف را داشته باشید. ایمیل مارکتیگ به این صورت نتیجه نمی دهد که شما یک لیست ایمیل خریداری کنید و به همه ی آن افراد ارسال کنید. شما باید به اشخاص مورد نظر بفرستید این گونه حتما جواب می گیرید.

سخن آخر

ترفند هایی که در اینجا معرفی کردیم برای تمام کسب و کار ها مفید است. حتی اگر وب سایتی ندارید یا در اینترنت فعالیت نداشته اید، می توانید با مراجعه و استفاده از این ترفند ها فعالیت خود را آغاز کنید.

نکته ی دیگر اینکه مهم ترین عامل موفقیت در بازاریابی اینترنتی، پیگیری مداوم و پایبند بودن است.