فریلنسینگ

بازار کار آنلاین

فریلنسینگ

بازار کار آنلاین

  • ۰
  • ۰
فریلنسر و کارمند
فریلنسر و کارمند

مقدمه

امروزه در ایران شغل فریلنسری رشد بسیاری داشته است. تعریف ساده ای که از فریلنسری می توان گفت این است که رابطه ی رئیس و کارمندی وجود ندارد و شما هم زمان برای چندین نفر می توانید کار کنید یا اگر بخواهیم تعریف ساده ای هم از کارمندی بگوییم این است که افراد برای یک شرکت به صورت قراردادی طی ساعات مشخصی کار می کنند و ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق دریافت می کنند.

ما در این مطلب سعی داریم شما را با تفاوت های بین فریلنسری و کارمندی آشنا کنیم.

زمان بندی

شما اگر فریلنسر باشید زمان بندی کاری تان دست خودتان است. مثلا وقتی پروژه ای می گیرید باید طوری زمان بندی کنید که سر تاریخ مشخص شده کار را تحویل دهید و این یک برنامه ریزی شخصی می خواهد و کسی بالای سرتان نیست که چقدر کار کرده اید در واقع این خود شمایید که رئیس خودتان هستید. اما در کارمندی ساعات کاری مشخصی دارید و طبق زمان بندی معینی که برای شما طرح ریزی شده باید خروجی دهید، در واقع کارمندی برنامه ریزی مشخص تر و راحت تری نسبت به فریلنسری دارد و این بستگی به سلیقه ی فرد دارد که کدام روش را بیشتر می پسندد و راحت تر است.

میزان درآمد

معمولا میزان درآمد فریلنسر ها بیشتر از کارمندان است. اما نمی توان تضمینی کرد که بعد از اتمام این پروژه، پروژه ی دیگری در راه باشد و ممکن است تا چند وقت پروژه ای به دستتان نیاید. اما این مورد راه حل نیز دارد اگر شما بتوانید خودتان را در میان کارفرمایان جا بی اندازید و پروژه های خوبی در رزومه کاری خود جمع آوری کنید می توانید به راحتی و بدون وقفه پروژه ی دیگری بگیرید. اما کارمندی خوبی که دارد این است که سر ماه حقوق مشخصی به حساب شما واریز می شود و سابقه کار میتوانید داشته باشید اما درآمد آن اکثر اوقات از فریلنسری کمتر است.

روابط اجتماعی

مزیتی که کارمندی نسبت به فریلنسری دارد معاشرت با افراد دیگر است. وقتی کارمند باشید روزانه با چندین نفر سروکار دارید و از هر کدام چیزهای جدیدی یاد می گیرید اما فریلنسری در خانه است و تنها جایی که حضور دارید در اتاق خوابتان است. اگر فریلنسر ها در کنار کار کردن به تفریح هم اهمیت دهند دچار افسردگی نمی شوند ولی اگر صبح تا شب فقط در یک اتاق کار کنند و تفریحی نداشته باشند ممکن است در معرض افسردگی باشند. روابط احتماعی کارمندان بهتر از فریلنسر هاست.

ساعت های کاری

یکی از مزیت های مهم فریلنسری ساعات کاری است که دست خودتان است و هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می توانید کار کنید و بدون محدودیت هر موقع که دوست داشتید سفر کنید ولی کارمندی این طور نیست و زمانتان توسط شخص دیگری تعیین می شود. شما به عنوان فریلنسر رئیس و کارمند خودتان هستید و هیچ گونه دستوری برای شما نیست ولی کارمندی همه ی این عوامل را دارد.

جمع بندی

ما در این مطلب سعی کردیم مهم ترین تفاوت های فریلنسر و کارمند را بگوییم. در کل همه ی این روش ها بستگی به سلیقه شخصی خود فرد دارد و خودش باید انتخاب کند که کدام شغل مناسب روحیات اوست.

یکی از سایت های مهم فریلنسری که تازه شروع به فعالیت کرده HiWork است، شما اگر فریلنسری را انتخاب کردید می توانید از این سایت استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی